Vítězný dort - Dobré Jedlo Október

02.12.2018 21:10

    Musím se s vámi podělit o něco úžasného. Jak někteří možná víte, tak se moc ráda účastním výzev v časopisech. Jedná se o výzvy z gurmánského časopisu Gurmet a Dobré Jedlo (Slovensko). Jedná se o laickou soutěž. Oni napíšou recept a postup, případně navedou se zdobením a vy musíte dle instrukcí upéct (a ozdobit) dort. Musíte zapojit svou fantazii při zdobení. Dort vyfotit a poslat fotku do redakce. Oni vyberou ten nejhezčí, nebo dle nich nejlepší.

Musím se pochlubit, že v časopisu Gurmet jsem vyhrála již 3x. Poprvé po roce soutěžení s dortem se zrcadlovou polevou na námět vesmírná galaxie. Podruhé s velikonočním dortem (žlutý dort s černou siluetou zajíčka) a potřetí to byl sice dort mamky, ale "trošku" jsem ji pomáhala :) Nahý dvoupatrový svatební dort.

Tentokrát sice můj dort v tomto časopise nevyhrál, ale otiskli ho mezi nejhezčími a i to se počítá a krásně to zahřeje. Ale z čeho mám největší radost je, že jsem si mohla zkusit nový druh zdobení se "skleněnými" hruškami po kterém jsem pokukovala už delší dobu. A taky jsem opět zkusila novou příchuť. A to je taky jedna z nejlepších věcí na těchto soutěžích. I když nevyhrajete, tak se toho spoustu naučíte, objevíte nové chutě a vůně, které by vás jinak ani nenapadly, naučíte se nové postupy a techniky a o to jde. Nikdo učený totiž z nebe nespadl a chce to hodně pokusů, aby jste získali jistotu a zručnost.

A teď se jdu teprve pořádně pochlubit. Druhý dort se kterým jsem se v Říjnu zapojila do stejné soutěže, jen v jiném časopisu byl Ořechovo kaštanový dort. Jedná se o časopis Dobré jedlo, který bohužel u nás nevychází a proto mi ho vozí rodiče když jedou na Slovensko. Ořechový korpus (světlý a tmavý) a krém z másla a kaštanového pyré. A i když kaštanové pyré moc nemusím, musela jsem se zůčastnit. Pár dní před tím, než se mi časopis dostal do rukou jsem totiž v Klecanech šla kolem zahrady, kde byla vyvěšená cedulka o prodeji jedlých kaštanů. Tak jsem hned vyběhla se zeptat, jestli ještě nějaké mají. Naštěstí byli zrovna doma a dovolili mi pár si jich nasbírat na plánovanou dekoraci. A potom to už šlo samo. K mému velkému překvapení byl dort opravdu moc dobrý. Kombinace oříšků, čokolády, kaštanového pyré a rumu dělá divy.

Dort jsem poskládala do šachovnicového efektu, který vynikne až při průřezu, a myslím, že to byla trefa do černého. I když nakonec otiskli fotku bez řezu, tak jsem ráda, že jsem tento postup zvolila. Už jen pro můj vlastní klid:) A co že jsem to vlastně vyhrála? Kitchen aid blender (mixér). Sice tento mixér až tak nepotřebuji, ale už jen to, že to je Kitchen Aid... Ano vím, jsou lepší značky, ale tato je moje srdcovka a věřím, že se bude krásně vyjímat u svého brášky Kitchen Aid robota, který mi s pečením téměř denně pomáha. :)